De freelancehype: blijf authentiek en onderscheid jezelf

Ik ga nu iets zeggen dat niet zo aardig klinkt. Maar mijn hemel: waar komen al die freelancers vandaan? Als ik op de koffie kom bij potentiële klanten hoor ik vaak dat wel 40 andere marketeers ook een berichtje hebben gestuurd. Laatst het toppunt: een oproep voor copywriters waar meer dan 80 copywriters op reageerden. Maar hoe?

 

Mijn mening? Het is een hype. Puur een hype. Twee jaar terug leek het alsof de goudmijnen voor het oprapen lagen. Bedrijven strooiden met geld en huurden interimmers bij bosjes in. Zelfde verhaal in de zorg en de horeca. Maar nu lijkt het tij te keren. Bedrijven knijpen de hand op de knip en worden tegelijkertijd kritischer. En eerlijk gezegd, ik kan ze geen ongelijk geven.

 

Het grote onderscheid tussen de doorgewinterde freelancer en deze ‘goudzoekers’? De doorgewinterde freelancer is een ware ondernemer, levert consistente kwaliteit en blijft zichzelf voortdurend verbeteren. En eerlijk gezegd, als je dit als freelancer leest en denkt: “Ik hou niet van die constante onzekerheid”, dan is dat helemaal oké. Als freelancer moet je voortdurend op zoek blijven naar nieuwe kansen. Dat is iets wat vaak over het hoofd wordt gezien. Het draait om blijven zoeken, blijven groeien en tegelijkertijd blijven presteren.

 

Nieuwsgierig naar wat ik voor jou en je bedrijf kan betekenen? Aarzel niet om contact met me op te nemen via 06-25209332 of stuur een e-mail naar info@rickertmedia.nl

meer artikelen